Damene startet sesongen med seier!

Første kamp i sesongen 2022-23 var Østensjø Damer Elite vertskap for Ull/Kisa, som spiller sin første sesong i Eliteserien.

Kampen startet jevnt, og det var målløst en god stund. Litt før halvspilt periode kom gjestene ut av telingen og ble idømt utvisning for for mange spillere på banen. Østensjø etablerte godt power play, men klarte ikke å omsette fordelen til et mål. Først etter 12 minutters spill fikk Østenjsødamene sitt første mål. Ull/Kisa kvitterte etter kort tid, og første pause kom på stillingen 1-1.

I pausen stilte Jenter 14-laget opp og spilte en liten intern oppvisningsmatch. Det ble også et jevnt oppgjør, der J14 Gul slo J14 Svart 1-0.

J14 spilte oppvisning i pausen

I andre omgang var det hjemmelaget som stod for scoringene, i periodens 4. minutt fikk de to baller bak Ull/Kisas keeper. Gjestene hadde fem skudd på mål i resten av perioden, men Julie Sundar Rostad holdt det tett mellom stengene.

I tredje periode var østensjø raskt ute med å øke til 4-1, og så ut til å feste grepet om kampen. Ull/Kisa var ikke klare for å gi opp ennå, og kvitterte med 4-2 noen minutter senere.

Mot slutten av kampen ble det yterligere to utvisninger. Først ble Østensjø dømt for slag, og med bare ett minutt igjen på klokka gjorde Ull/Kisa igjen feil i byttet, og dro på seg to minutter for å ha seks spillere på banen. Det var nok ikke det beste utgangspunktet for at gjesten skulle redde kampen, men de tok en timeout og begge lagene la sin plan for hvordan de skulel avslutte.

Timeout med ett minutt igjen

Ingen av lagene sparte på kreftene i det siste minuttet, men det ble 4-2 som ble sluttresultatet ved full tid.

Østensjø fyrer av kampens siste skudd

Banens beste spillere ble Lilly Aleksandra Heier for Ull/Kisa, og Helin Aydin for Østensjø, gratulerer!

Beste spiller for Østensjø gikk til Helin Aydin