Jenter 11 på Salming Cup

Østensjø J11 spilte Salming cup sammen med Mortensrud-Aker Sportsklubb J11 i helgen, og hadde en super debut som kombinert lag!

Vi startet fredag kveld rett ut av bilene mot Nittedal Wolves, og selv om det ble 5-0 feil vei var det mye bra spill til å være et lag som aldri har spilt sammen på stor bane. Ingenting å si på stemninga når vi kom til skolen for overnatting!

Lørdag kveld var det tidlig opp for å møte Ski IL Innebandy og nå viste laget seg virkelig, vi holdt uavgjort neste hele veien inn. Tre av våre jenter fant nettmaskene, og selv om det endte 4-3 til Ski, var det en kamp vi kan være stolte av.

På ettermiddagen var det Ull/Kisa Innebandy som stod for tur, og de hadde merkbart mer rutine. Vi kjempet godt, men endte med tap 0-5.

Siste dag startet også tidlig, med kvartfinale mot Sagene Innebandy, som har spilt i J13-serien denne sesongen. Vi er med hele kampen, og de får en ikke alt for stor seier med 3-1.

En kjempeopplevelse for jentene, og vi gleder oss til neste sesong. Takk til arrangører og motstandere!

Jenter 15 i Mölndals ungdomscup

Årets cuptur ble lagt til MUC, som spilles utenfor Göteborg. Det er en lang tur ned dit, så første stopp var på Tanumshede for å spise pizza. Vel fremme i Mölndal var det innkvartering på skole, og så var det fort kvelden.

Gruppen vår manglet et lag, så vi fikk dessverre bare to kamper i sluttspillet, selv om vi kunne notere walkover 5-0 mot “Vakant Plats”.

Lørdagens første kamp ble derfor mot Älvstranden. Dessverre slapp vi inn to mål i løpet av de første minuttene, men etter det var det en jevn kamp, og det ble ikke flere mål.

Etter lunsj møtte vi Särø, og det startet jevnt. De scoret først, men vi svarte med utligning etter et flott oppspill fra Kashvi via Frida Marie opp til Silje. Etter utligningen mistet vi litt hodet og ble for offensive, og ble straffet med fire raske mot oss, og kampen endte 5-1.

Heldigvis var det også tid til en tur på shoppingsenter i Mölndal, og til å henge og mingle litt med andre lag på skolen på kvelden.

Søndag var det B-sluttspill mot Landskrona. Kampen startet grytidlig, og vi var nok litt slitne. Svenskene gikk raskt opp i ledelsen, men vi fikk et mål på en herlig frislagsløsning. Emilie la opp ballen og så ut som hun skulle bruke god tid på å ta det, men så kommer Maria løpende inn og klinker i nettet bak et forsvar som ikke følger med.

Etter at vi selv var ferdige med å spille, ble de fleste igjen for å se A-finalen, som endte med at det lokale laget Lindome slo våre naboer Tunet etter uavgjort, sudden death og syv straffer(!).