Nye spillere/dommer i vår klubb

Vi har fått flere nye spillere til våre lag og innebandydommere denne sesongen. Vi ønsker samtlige velkommen:

Til våre yngre jentelag:

Ada Bergersen (født 2006), Karoline Løland Runfors (født 2005), Henriette Kristin Holtet (født 2004)

Til våre yngre guttelag:

Emil Gulbrandsen og Kristian Jensen (tilbake etter en sesong i annen klubb)

Til 2.lag Damer/Old Girls:

Anne Bjørndal Sørensen, Jessica Andreassen, Heidi Tveit Eilertsen.

Til 1.lag Damer:

Ragnhild Myhrvold, Mette Sagsveen, Sonja Freng Mathisen og Kristine Dalen (tilbake etter 1 sesongs fravær).

Til våre lag for Menn:

Jan Magnus Aarum, Itrat Zishan, Are S. Kleven

Nye dommere:

Bjørn Midtdal og Jan Sørflaten-Thuen

Og ut i fra henvendelser så kommer det flere nye til vår klubb. Hvis i tillegg samtlige fra AKS som opplever innebandy 1 gang i uken blir medlemmer så vil klubben før nyttår kunne ha mellom 20 og 300 medlemmer. Gledelig utvikling og som selvfølgelig gir klubben utfordringer (som vi selvfølgelig skal klare).

Sesongstart for klubbens lag.

2 av vår Jenter 12 lag hadde sesongstart denne helgen. Det ene laget møtte BMIL. Dette ble en spennende  og til tider velspilt kamp som endte med seier (1-0) til våre jenter. Søndag så spilte et av de andre 2 J12-lagene mot Strømmen (et forholdvis nystartet lag). Her ble det seier (23-0) til våre jenter. Lagets trener foreslo for Strømmen at vårt lag skulle spille med 4 utespillere mot Strømmens 5, men dommerne i kampen nektet for at det var lov.

Samme helg startet våre 2 herrelag kampsesongen. Antall spillere på begge lag hadde dessverre få spillere. 1.laget hadde kamp mot Akerselva 2 (som bl.a. har spillere med erfaring fra eliteserien i Sverige). Vårt lag spiller veldig bra i de 2 første periodene og stilling er da 3-1 til Akerselva 2, vi klarer bl.a. å ikke slippe inn mål i 2 undertall. Fra ca. 5 minutter ut i 3. periode så merker våre spillere at de er få og de blir slitne. Sluttresultatet, 10-2 (sier til Akerselva 2), gir ikke et helt riktig bilde av vårt lags innsats og spill.

Dagen etter hadde 2.laget kamp mot Lindeberg Lazyducks. I denne kampen møter vårt lag med kun 8 utespillere og det merkes fort under kampen. Sluttresultatet 8-4 (seier til Lindeberg Lazyducks) gir ikke et helt riktig bilde av kampen. Men når vi stiller med få spillere og i en kamp mot et lag som er godt samspilt så er ikke det overraskende at vårt lag ikke får med seg poeng hjem.

Lærdommen ut i fra disse 2 kampene er at vi kommende sesongen skal prøve å unngå kamper når skolene har høstferie i og med det er veldig mange av våre spillere som er småbarnsfedre.

Kommende søndag, 11. oktober, er alle våre 3 herrelag klare for sesongens første hjemmekamper. Som dere ser så spilles også sesongens første kamper for Gutter 13 (som er noe redusert) og Jenter 14 lagene våre. I kampene til både 1. og 2.laget og Old Boys laget så blir det debutkamper for noen av våre nye spillere.

Kl. 14:00 : Gutter 13 laget møter Strømmen

Kl. 15:00 : Jenter 14 laget møter Sveiva