Sesongstart for klubbens lag.

2 av vår Jenter 12 lag hadde sesongstart denne helgen. Det ene laget møtte BMIL. Dette ble en spennende  og til tider velspilt kamp som endte med seier (1-0) til våre jenter. Søndag så spilte et av de andre 2 J12-lagene mot Strømmen (et forholdvis nystartet lag). Her ble det seier (23-0) til våre jenter. Lagets trener foreslo for Strømmen at vårt lag skulle spille med 4 utespillere mot Strømmens 5, men dommerne i kampen nektet for at det var lov.

Samme helg startet våre 2 herrelag kampsesongen. Antall spillere på begge lag hadde dessverre få spillere. 1.laget hadde kamp mot Akerselva 2 (som bl.a. har spillere med erfaring fra eliteserien i Sverige). Vårt lag spiller veldig bra i de 2 første periodene og stilling er da 3-1 til Akerselva 2, vi klarer bl.a. å ikke slippe inn mål i 2 undertall. Fra ca. 5 minutter ut i 3. periode så merker våre spillere at de er få og de blir slitne. Sluttresultatet, 10-2 (sier til Akerselva 2), gir ikke et helt riktig bilde av vårt lags innsats og spill.

Dagen etter hadde 2.laget kamp mot Lindeberg Lazyducks. I denne kampen møter vårt lag med kun 8 utespillere og det merkes fort under kampen. Sluttresultatet 8-4 (seier til Lindeberg Lazyducks) gir ikke et helt riktig bilde av kampen. Men når vi stiller med få spillere og i en kamp mot et lag som er godt samspilt så er ikke det overraskende at vårt lag ikke får med seg poeng hjem.

Lærdommen ut i fra disse 2 kampene er at vi kommende sesongen skal prøve å unngå kamper når skolene har høstferie i og med det er veldig mange av våre spillere som er småbarnsfedre.

Kommende søndag, 11. oktober, er alle våre 3 herrelag klare for sesongens første hjemmekamper. Som dere ser så spilles også sesongens første kamper for Gutter 13 (som er noe redusert) og Jenter 14 lagene våre. I kampene til både 1. og 2.laget og Old Boys laget så blir det debutkamper for noen av våre nye spillere.

Kl. 14:00 : Gutter 13 laget møter Strømmen

Kl. 15:00 : Jenter 14 laget møter Sveiva