Jenter 15 vant Pirates cup!

Helt på tampen av sesongen tok vi turen til Fredrisktad for å spille St Croix Pirates cup. Vi var litt få spillere, men fikk med oss fire av våre gode venner i Ull/Kisa og stilte opp. Gruppa var ganske liten, motstanderne var de to Østfold-lagene Sarpsborg og Oshaug. Det ble derfor mange oppgjør mot de samme lagene. Laget vårt viste tydelig hvem som var best, med 3-0 over Sarpsborg og 9-0 over Oshaug i de to første kampene. Runde to i gruppespillet slapp vi motstanderne litt tettere innpå, med 2-0 mot Sarpsborg, og 5-2 mot Oshaug. Dette ble de siste målene vi slapp inn, i finalen mot Sarpsborg styrte vi inn til 3-0.

Det smakte veldig bra å avslutte sesongen med pokal og fire smultringer!

Østensjø J15 med forsterkning fra Ull/Kisa vant St Croix Pirates cup 2023

Jenter 11 tok bronse i Rykkinnhallen

Østensjø/MASK J11 hever bronsepokalen i Rykkinnhallen

Jenter 11-laget avsluttet sesongen med å spille cup arrangert av BVH i Rykkinnhallen. Vi har de siste månedene trent sammen med jentene fra MASK, og stilte felles lag.

Dagen startet veldig bra da vi møtte Ski. I Salming cup noen uker tidligere røk vi på et knepent tap, men denne gangen var det tid for revansje. Vi satte solide fem mål i Ski-nettet, uten at de klarte å komme gjennom. Dermed måtte treneren kjøre ned på butikken og kjøpe smultring til keeper Meriam!

Mot arrangørene BVH ble det litt tøffere. Vi holdt følge, og mot slutten stod det 2-1 til hjemmelaget. Vi hadde et skudd som landet på streken, men akkurat ikke rullet over. Dessverre ble vi litt satt ut av det, og BVH satte en rask kontring og parkerte kampen 3-1.

Tredje kamp var mot turneringens favoritter Gjerdrum. De har goe skyttere, og vi la oss defensivt med lav senter for å unngå å gi dem rom i boksen. Det fungerte ganske bra, selv om vi lå under 3-1 til pause. Etter pause spilte vi mer offensivt og klarte å utligne, og det så ut til å gå mot 3-3. Så scorer dessverre Gjerdrum på et langskudd når det er bare ett minutt igjen. Nå er det bare offensivt spill som gjelder! Vi sender Pernille alene helt på topp, og Ella klarer å tre en hard pasning til henne over hele banen. Hun gjør ingen feil og setter den i nettaket, med bare 15 sekunder igjen på klokka. En utrolig spennende kamp, og en av de beste vi har spilt!

Siste motstander var Slemmestad. Her hadde vi fordel i både alder og erfaring, og med en lang dag bak oss la vi oss litt bakpå og styrte inn til en trygg seier 5-2. Det var nok til tredjeplass i cupen, men vi var ikke mer enn et par mål unna toppen av pallen, og var veldig fornøyde!

Premieutdeling