Uka profil – Niri Talberg

Niri Talberg

Venstre ving.

Hvor mange sesonger har du spilt innebandy?  Altfor mange

Hvor mange sesonger har du i klubben?   NiriAlt for få, 4 kanskje?

Jeg fikk sølv i NM for junior da jeg var guttespiller. Vi tapte med ett mål og siste mål ble scoret en tiendelssekund før slutt. (Det er best å ikke nevne at det var vi som scorte det siste målet og at det siste tiendedelssekundet var all spilletid jeg fikk den kampen).

Det er ikke så vanskelig å score bare vinkelen er dårlig nok. Det er beste er å skyte fra midtbanen helt inntil vantet og å bytte før ballen når målet.

Ukas Profil – Thomas Aspelund

Navn: Thomas Aspelund

Thomas

Nummer: # 17

Posisjon: spilte ving, men har akkurat byttet over til back.

Hvor mange sesonger har du spilt innebandy ? hmmm… Godt spørsmål spilte en sesong på barneskolen også begynte igjen på videregående. Så har spilt 7/8 sesonger.

og hvor mange sesonger har du vært i klubben? Dette er min andre sesong for klubben

Fortell noe om deg som vi ikke vet:

Hmm… Favoritt fargen min er blå 😀

Det viste dere ikke.

G12-lagets utvikling

I går, søndag 8. februar, møtte vårt G12-lag VIF. Når de møttes forrige gang vant VIF 11-03, så det var spente spillere som skulle møte VIF nok en gang.

Denne gangen fikk VIF oppleve et lag som samarbeidet bra og som viste laginnsats. Våre gutter scorer allerede etter 48 sekunder. Ser allerede da at våre gutter går på banen med holdninger om at denne kampen var deres. 2-0 scoringer kommer etter 04:50 i 1. første periode og scorer her var Robin (en av lagets 2005-gutter).

Kampfakta:

00:48 01-00 Julian

04:50 02-00 Robin

07:12 03-00 Lukas (ass. Sivert)

07:57 04-00 Julian (ass. Sivert)

15:14 05-00 Aleksander (Aksel)

17:10 05-01

23:07 05-02

28:42 06-02 Odin (ass. Vegard)

29:30 06-03

30:18 07-03 Julian (ass. Lukas)

30:56 08-03 Emil (ass. Jan Fredrik)

37:02 09-03 Julian

44:04 Aksel (ass. Sivert)

Referat Herrer1 mot Korsvoll

Østensjø/Dverg – Korsvoll 7-5 (1-2,3-3,3-0)

Vet ikke om vi kan skylde på at vi ikke var våkne så tidlig når kampen begynner kl.18.30….men det så sånn ut. Etter 3.40 ligger vi under 0-2. argh…..

Når Kenneth rett etter får 2 minutter for slag så det mørkt ut, men kanskje det var det som skulle til for å få opp tenninga! De kortvokste fra Østensjø rir greit av undertallet.

Vi spiller oss mer og mer inn i kampen og det er ikke ufortjent når Andy, assistert av Are, setter den i krysset fra meget skrå vinkel.

2.periode og vi ligger på ny under med to. Men de kortvokste gjør seg store og Thomas tar et fantastisk tilbakeløp. Henrik spiller en backhand mellom to Korsvollbacker og alene med keeper er Bjørn så kald så kald og løfter den rolig opp i vinkelen!!!

Vi får så sjansen i PP. Noe som vi vel kan si at har fungert lite tilfredsstillende foreløpig. Det ser ut som dette fortsetter. Etter et forsøk på å dra av en motspiller som bakerste mann kommer Korsvoll alene med keeper. Atle gjør seg dobbelt så stor som han egentlig er og redder mesterlig!!! Etter dette fungerer det utmerket. Stor bevegelse, raske pasninger, og direkte fra Ares assist kliner Jørgen inn 3-3. Vi er halveis i kampen, og likt i protokollen.

Så skal Bjørnen på ny markere seg. Først får han 2 minutter. De kortvokste jobber som mini-guder og rir nok en gang av et undertall. Bjørn entrer banen og spiller Thomas, som er på et kjempeløp. Selv med en sprettende ball er Thomas iskald og setter den sikkert i nettet.

Vi er nå så fornøyde at vi tar oss ett minutts lur…Det utnytter Korsvoll til det fulle, og snur det fra 4-3 til 4-5.

I siste pause kommer Kenneth med et løfte. Dersom alle går ut og sørger for 3 poeng, skal han ikke bruke tid på dommerne. De kortvokste fra Østensjø lot seg tydeligvis motivere av dette. Før minuttet er spilt setter Andy inn utligningen assistert av Jørgen. Resten av kampen er ren kriging. Vi kjemper og kjemper, og i det klokka viser 15.28 setter Jørgen inn ledermålet til stor jubel både fra spillere og supportere på tribunen.

Laget fra de finere strøk tar timeout og presser høyt. Dette resulterer i en kjempesjanse, men «ribban» er på vår side for en gangs skyld, puhhh. Korsvoll tar ut keeper og trykker på, men vi ofrer oss og blokkerer skudd gang på gang. Vi overtar ballen og tvinger Korsvoll til å sette keeper tilbake i kassa. Lite hjelper vel dette når Hattrick-Andy, med sin nye kølle, på egenhånd fastsetter sluttresultatet til 7-5!

En krigekamp som det alltid er ekstra deilig å vinne.

Vil spesielt trekke fram Bjørn som sesongdebuterer på herrer1. Bjørnen utmerker seg ved hard jobbing, goal, assist og tur i fryseboksen. Det vil altså si at Bjørn har dobbelt så mange poeng som kamper, og dobbelt så mange utvisningsminutter som kamper 🙂

Vil også trekke fram Jan Magnus som ila uka debuterte både i cupen og serien for herrer1. Han rydder unna og bruker sin fysikk mot de stakkars motspillerne som prøver seg.Og jeg har selvfølgelig ikke glemt Hattrick-Andy.

Kort oppsummert. YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Ukas profil – Julius Trælvik

JuliusNavn: Julius Trælvik

Bilderesultat for bilde julius

Nummer: #28

Posisjon: Løper

Hvor mange sesonger har du spilt innebandy ? Husker ikke, 6/7 sesonger?

og hvor mange sesonger har du vært i klubben? Dette er min 2. sesong  og flere skal det bli. FORCA Østensjø/Dverg!

Fortell noe om deg som vi ikke vet:

Oj! Hvor skal jeg begynne?

Kan vi ikke ta det på neste julebord/sesongavslutning?

Enklere å juge på seg noe med noen øl innabords J

Noe annet du vil si?

Det er noen jeg har holdt for meg selv ganske lenge, og føler kanskje at tiden er inne for å dele det med dere.

Mikkel Sigvart Bjerve er egentlig keeper!