Road trip til Elverum

Østensjø J13 spiller Blå-løype på Elverum

4 spillere fra Jenter 13 tok turen opp til Elverum for å teste ut Innlandet Bandyregions Blå-løype. Det er rundespill 3 mot 3 uten keeper, og tilrettelagt for at også lag med få spillere kan delta.

Dagen startet klokken åtte med full bil, musikk og god stemning hele veien opp til Elverum. Vi var veldig spente på hvordan motstanden kom til å bli, siden runden var kombinert med alle aldersklasser, der yngste spiller var 9 år, og de eldste var 16. Vi skulle møte seks forskjellige lag, der hjemmelaget Elverum IBK stilte med to jenter på laget, ellers var det bare guttelag denne helgen.

Vi startet med tøff motstand mot Brumunddal G15, men Østensjøjentene skulle bevise at jenter♥innebandy, og gikk på uten respekt. Brumunddalsguttene måtte gi alt, og klarte til slutt å kjempe i land 1-0 i en veldig jevn kamp. Våre jenter var litt uvant med små mål, og selv om vi hadde mange skudd fant vi ikke nettmaskene.

Andre kamp var mot Elverum GJ12, og vi regnet med at det skulle bli lettere. Maria startet med å sette 1-0 etter et halvt minutt, men så snudde det. Vi er ikke vant til å spille uten keeper, og hjemmelaget hadde et par nøyaktige skyttere som satte tre raske i nettet bak oss. Selv om Astrid reduserte ledelsen underveis, endte det med tap 2-5.

Etter en spisepause var det to lag fra Myklagaard som sto for tur. Først ut var 16-åringene, og de hadde full kontroll hele kampen. Gutta hadde full kontroll på både pasninger og skudd, og trengte ikke løpe mye. Silje klarte allikevel å få et skudd forbi dem, så kampen endte 9-1.

Andre lag fra Myklagaard var Gutter 13, og også de hadde en veldig god skytter som visste å treffe det åpne målet. Det stod 4-0 da Astrid kranglet inn en ball i guttenes mål og reduserte. Litt etterpå fikk Emilie frislag etter en blanding av hekting og overdrevne taklinger langs vantet, og da var hun så sinna at hun bare klinte den rett i kassa! Kjempekult mål, og vi viste at vi ikke lar oss dytte rundt.

Flisa AIL var nest siste motstander. Silje satte 1-0 fra midtbanen etter to minutter, og vi hadde god kontroll på kampen. Ved halvspilt kamp utlignet Flisa, og i forsøket på å avgjøre ble det litt overtenning i duellene, som endte med to fall. Etter det roet det seg heldigvis ned, men kampen ble forlenget. Det endte med at Emilie satte inn det avgjørende målet på overtid, og vi innkasserte dagens første seier.

Siste lag vi møtte var Ottestad IL, og nå kjente vi at det begynte å bli tungt i beina, etter snart 60 minutter med bare en innbytter. Selv om kampen var ganske jevn var det Ottestad som kom forbi oss to ganger.

Etter seks kamper var vi veldig fornøyd med dagen, og klare for vafler og hjemreise. Det tok ikke så veldig lang tid før det ble helt stille i bilen.

Tusen takk til Innlandet Bandyregion og Elverum Innebandy som arrangerte, vi kommer gjerne igjen!

Østensjø J13 på Elverum