Lang sesongavslutning for Jenter 13

Foreldrematch på siste trening

Østensjøs jenter 13-lag har strukket sesongen maksimalt i år. Da hallene stengte 31.mai, inviterte vi foreldrene til avslutningskamp i Bølerhallen, og det ble en veldig spennende kamp. Det er tydelig at ingenting tenner jentene som muligheten til å slå opphavet!

Foreldrelaget stilte opp med veldig varierende innebandyerfaring, fra de som ikke har holdt i en kølle før, til aktive seniorspillere. Kampen bølget frem og tilbake i alle tre perioder, og endte opp med 8-8 i siste spilleminutt.

Foreldrene må se ballen i eget nett.

Hyttetur og vennskapsmatch i Sverige

For å feire at det straks er sommerferie, dro laget på hyttetur til Sverige, og la inn en vennskapskamp mot Säffle SK. Alle sov på gulvet i stua, så fredagskvelden ble nok veldig sen for noen av jentene.

Det blir mange sko når et helt lag er på hyttetur, og for første gang har vi kjørt båt til kamp

Noe søvnunderskudd bidro nok til at kampen mot svenskene på lørdag ble litt tøff. Hjemmelaget vant 7-2, men det var allikevel god stemning både i hallen og i båten på vei hjem. Etter middag på lørdag ble det også medaljeutdeling for 3.plass i årets serie her hjemme.

Säffle F08-10 og Østensjø J08/09

Resten av helgen ble brukt til bading både i sjøen og i stampen, og alle fikk kjørt tube etter båten et par turer så vi var godt slitne når vi vendte nesa hjemover på søndag ettermiddag.

Nittedal Outdoor Cup

Selv om skolen var ferdig for i år, fikk vi spilt enda noen kamper på sommerferiens første dag. Nittedal Wolves inviterte til sin første utendørscup på Rotnes. Fem av våre jenter dro oppover, og det ble en veldig bra dag. Sola var til stede hele dagen, og vi fikk godt med tid mellom matchene til å slappe av, spise is og spille kubb.

Gruppespillkamp mot Ull/Kisa 2
Foto: Lars Friestad

Turneringen startet med et par tap mot lag fra Nittedal og Ull/Kisa, men i den tredje kampen i gruppespillet klarte vi å hente en seier med 5-3 over et av Nittedalslagene. Det gav oss en 3.plass i gruppa og tok oss til B-sluttspillet. Da jentene først hadde fått grepet om 3 mot 3-spill, gikk det veldig greit med 6-1 mot nok et Nittedalslag, og vi var klare for B-finalen. Der møtte vi det andre laget fra Ull/Kisa, og det ble en tøff match, men vi holdt kontrollen og vant 3-1. Topp stemning og en perfekt start på ferien!

Østensjø og Ull/Kisa 1 møttes i B-finalen

Takk for sesongen!