Østensjø/Dverg – BSK2 7-5(5-1,2-1,0-3)

Siden alle var ute i god tid foreslo dommerne at vi satte i gang litt tidligere en opprinnelig tid.

Det eneste problemet med det var at vi tydeligvis ikke var klare, for da minuttet var spilt lå ballen i buret bak Even.

Heldigvis våknet vi etter dette, og vi kommer inn i kampen. Etterhvert tvinger de kortvokste fra Østensjø fram en utvisning. Denne utnyttes maksimalt, og det tar kun 4 sekunder før

debutant Espen B setter inn sitt første mål for klubben assistert av Magnus.

Vi fortsetter storspillet og midtveis i perioden gjentas suksessen. Magnus finner Espen B foran kassa og vi er i ledelsen.

Neste bytt, og vi kjører på. Thomas spiller en fin pasning til Bjørn som nydelig løfter inn 3-1.

Vi kriger videre, og selv om bsk skaper noen sjanser stenger Even buret resten av perioden.

Magnus er nå lei av å være servitør og smeller inn 4-1, Tom-Erik fikser forspillet.

Med 15 sekunder igjen på klokka får Kjetil ballen i god posisjon, ringrusten som han er tar det for lang tid å lade børsa, men rutinen er der fortsatt. Kald som en lollipop spiller han en nydelig pasning, som Tom-Erik enkelt slår inn. Vi tar pause på stillingen 5-1!

2.periode blir jevnere og vi er presset etter fem minutter, men Råde-Espen kaster seg fram og klarerer før det blir for farlig.  Etter 8 minutter leker Magnus At han er Nora Mørk og belønnes med to minutter i fryseboksen for hands.

Henrik blokkerer to farlige skudd. Even viser klasse og bortelaget kommer ikke nærmere enn et stolpeskudd. Så er det vår tur til å spille i overtall uten at vi utnytter dette.

Heldigvis er ikke debutanten vår ferdig. For 3.gang finner Magnus han foran kassa og vi øker

ledelsen.

Så er det Thomas sin tur. En flott pasning fra Anders settes lekkert i motsatt kryss. Tredve sekunder før pause får bortelaget et litt lett mål og vi går til pause på stillingen 7-2.

Bare sekunder er spilt av siste periode når vi på ny lar bsk redusere. Vi spiller str

esset og rotete heretter og midtveis i perioden får Henrik en soleklar utvisning da han hindrer en motspiller fra å komme gjennom på blank. Undertallet går greit og Anders er god å holder ballen i over tredve sekunder bak motstanders mål.

Så lyder plutselig bjelleklang gjennom hallen. Er det nissen som har kommet?? Nei, det er bare Magnus som fikk en kølle et meget følsomt sted…….

Etter 12 minutter er vi småsløve bakover og slipper inn nok en pinne. Med fem minutter igjen sitter ballen på nytt i nettet og ledelsen er skrumpet inn til 2 mål.

Vi tar timeout og blir enige om å holde ballen i laget. Dette fungerer nesten perfekt og vi ruller og ruller mens tiden går. Bortelaget kommer kun til en sjanse, men Even varter opp med en beinparade.

Vi drar i land en fortjent seier etter en fantastisk første periode, en bra andre periode og en rotete tredje periode.

Moro at Espen B debuterer med hattrick. Omskolerte til ving ender Magnus opp med 4 poeng. Kjetil er i form etter skaden og hele laget kjemper for hverandre. Deilig seier!!!